Khamis, 9 Julai 2009

betul ke cinta??

humm..dah lame aku tinggalkan blog ini sepi tanpa isi.bukan apa hanya kekeringan isu ditambah dengan perasaan malas untuk menganalisa isu2 terkini yang hangat diperkatakan terutama isu politik dan pilihan raya manik urai yang menjelang tiba..

apapun sekadar menghilangkan tekanan aku rasa ada baiknya aku gunakan masa terluang ini untuk mengtarakan apa yang tersirat dalam hati ini.

baru tadi aku bergurau dengan kawanku tentang perancangan masing2 untuk memilih pasangan yang sesuai untuk kahwin.satu isu yang mungkin tidak patut difikirkan bagi seorang mahasiswa tetapi realitinya inilah isu yang paling dekat dengan insan yang bergelar remaja termasuk mahasiswa yang baru melangkah ke menara gading. dalam sembang2 dengan kawanku tadi terkeluar isu yang pelajar junior aku ada yang sudah berani berdating sedangkan baru beberapa bulan mendaftar sebagai mahasiswa universiti.

isu cinta, couple, dating ini sememangnya telah menjadi seakan kebiasaan bagi orang muda zaman ini.yang lebih menyedihkan majoritinya beragama Islam.dan bangsanya melayu. kadang2 rasa menyampah tengok gelagat2 orang yang bercouple ni.rasa nak terajang je.bila ditegur dimaki hamun kita balik.ada juga yang tersipu-sipu malu.lepas tu buat balik.aku sendiri pun tak faham dengan orang sekarang.tambah parah bila ditanya tahu atau tidak tak boleh keluar dua-dua laki dan perempuan.ramai yang jawab tahu dengan bermacam-macam alasan bodoh untuk menghalalkan kerja x bertamadun mereka.

pokoknya siapa yang patut disalahkan.bagi aku antara orang yang paling bertanggungjawab adalah ibu bapa.aku pun pelik.kalau nak diikutkan ibu bapa zaman sekarang ramai kononnya dah maju pemikiran dan dah pandai.bukan macam ibu bapa zaman dulu kerja nelayan, menoreh getah.low class la katakan.tapi makin cerdik ibu bapa makin bodoh pulak anak2 mereka.maaf la kalau bahasa aku kasar cket.tapi itulah hakikatnya.memang aku naik meluat tengok telatah remaja sekarang ni.kalau bahasa kasar lagi masa aku kat kampung ni lah yang selalu kawan aku cakap "KECIK2 TAK NAK MAMPUS,BESAR2 SUSAHKAN ORANG!!"

aku rasa ayat ni sesuai untuk remaja zaman sekarang ni yang tak sedar diri dan berlagak pandai.hummm.,dunia punya pasal...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan