Sabtu, 13 November 2010

PM Kita Seorang Yang Pemurah

Datuk Seri Najib meluluskan bajet RM 5 juta untuk membaiki ICU di Hospital Kuala Lumpur. kenyataan ini dikeluarkan sejurus Datuk Najib merasai sendiri pengalaman berada di ICU akibat penyakit cacar. Sememangnya Datuk Seri Najib sangat baik hati.

Andai kata beliau tidak menghidap penyakit cacar, mungkin keadaan wad ICU di HKL akan kekal daif. mungkin selepas ini Datuk Najib perlu merasa ditimpa banjir sebelum meluluskan peruntukan untuk banjir. mungkin juga beliau perlu jadi rakyat marhain untuk luluskan pembatalan projek bangunan PNB 100 tingkat.kerana setelah menjadi rakyat biasa, barulah dia sedar bahaw rakyat tidak perlukan bangunan setinggi itu. mungkin juga Datuk Najib merasakan kompleks pentadbiran di putrajaya belum cukup tinggi jadi beliau meluluskan projek tersebut dalam belanjawan.

kesimpulannya, Datuk Seri Najib masih belum benar-benar berjiwa rakyat. beliau terpaksa merasa susah baharu nak bertindak. jadi untuk menjadikan Datuk Seri Najib sentiasa bersifat pemurah dan baik hati, kita tukarkan beliau menjadi rakyat kebanyakan pada pilihanraya akan datang dan pos PM diberikan kepada pembankang.
sekian....

1 ulasan: